MR. NUFF =)

Thursday, December 18, 2014

Honeymoon at Krabi Thailand (day 1)

assalammualaikum. hihihi. jadi kita kembali ke segmen hanimun pula ye. hihihi. 

baiklah, lepas kenduri belah suami saya kami decide berehat dulu esoknya. lusanya baru pegi hanimun. gilaa ko nak pegi hanimun esoknya. banyak benda tak setel lagi. tapi hanimun ni dah plan lama dah. penin nak decide pegi mana. hehe. pegi dekat2 sudah. duit banyak abis dekat kenduri pun. so pei tempat yang tak banyak keluar duit. 

saya sebulat suara memilih krabi. walaupun masa tu diorang kata Thailand bergolak la apa laa. bagi saya nak mati dekat mana pun boleh mati. ayat nak sedapkan hati. hahahaha. 

tiket flight bli awal2. pastu saya sengal pergi amek agent daripada Malaysia. sebab saya pencuak. tak reti bila sampai negera orang. so biaqq pi la mahal pun. tapi uolzz yang cerdik bijak pandai ni. tak perlu kot pakai khidmat agent. walk in sendiri je beb. sebab senang yarabiii. saya sume complete. sampai sana orang amik. segala aktiviti dah diatur. makan pun tak yah pikir. sume dah dibooking siap. hanimun pakej la senang citer. macihh emak sayang. sebab sponsor. hihihi. 
ini masa dekat KLIA 2. saya first time sampai. besaqqqq gilaaa. penat sangat jalan. 

masa saya book tiket memng tak berhajat amek baggage pun. pastu penin pasal cecair la ape la. yelaa kite mestila banyak benda cecair macam pencuci muka, pefume dll nak bawak kan. sekarang dah tau. ko boleh hangkutt bawak any liquid. yang pastinya setiap bekas maximum 100ml. bekas ok bekas. tak kisah laa bekas ko 200ml tapi dah guna banyak tinggal secoet sekalipun tetap akan dibuang. 

noted dekat sini ialah. if datang 4 jam awal boleh amek baggage lagi. rm 44. kalau tak merana la engko bayar memahal. tapi kami hari tu. masa pergi tak de amik baggage pun. beg ringan je. masa balik je amik. tu pun kalau ikutkan if pandai setting bag tak payah amik baggage pun tak pe. 

pastu naik la flight. kejap je pun. sejam lebih je. pilot lalu jalan highway. kihkihkih. dah sampai. yeiiiii. sawadikappp. kemain senang masuk Thailand. sampai2 tak de scan ape dah. cop pasport boleh terus vlahhh. pastu check in hotel. yeiiiii.

masa ni baru sampai. tu penat sangat leteww. buat apa tah la penat sangat tu. huhuhu. dalam pakej kami ada rawatan spa sekali. kami decide pegi petang tu juga. sebab hari seterusnya kami is busy. so leklek jap. snap2 gambar. buat video sikit. post kat fb bagaii. hahahaha. terus keluar jalan2 dekat pekan ao nang. beli sarung hp boleh masuk air tu je. beli seluar pendek suami saya dan seluar ali baba untuk saya. pastu pergi la spa.

dekat krabi kemain ramai orang putih. orang krabi ada la secoett. hahaha. pastu 7eleven pun melambak. ehhh nama spa saya pergi tu. Bossabakorn Spa. cantik sangat spa. dekorasi, bau, layanan  saya kasi 10 bintang. sampai je diorang hidang air. pastu suruh kami pilih aroma terapi. so sume wangi. bantaii jela yang mana pun. bilik saya dan husband tepisah sebab yang urut dia ialah boboi. 

sebelum tu kaki kasi cucii. manjerrr sangat iolzz rasa masa ni. hahahahaha. 


weiiii kemain bestttt. lembut sangat dia urut. sedap gilerrr. sampai terlena laaa. hihihi. puas sangattt. rasa nak pegi lagi. lepas je urut rasa ringan je badan. kepala rasa ringan. bestttttt weiiii. lepas tu rasa lapo. hahahahaha.

ceiiii diorang ni macam paham je kan situasi perut kami. hahahaha. biskut jem pun rasa sangat lazat pada ketika itu. tu jasmin tea. dont worry saya amik pakej islamic. hahahaha. okey kami pun say bye bye kat diorang. diorang hantar kami balik ke hotel. 

kami nak ready dinner pulok. hihihi.


ecehhh dinner sangat. kemain romentik laki iolzz. gedikk makan suap2 la. wakakakakaa. makan pun macam kebulur sebab laporr kenn. 

makan biasa je. so nak nampak spesel diorang bubuh la lilin. hahahahaha. 



ohhh ini spa tadi. 

nanti sembang lain okey. nak pegi keje. byeee. 

No comments: