MR. NUFF =)

Friday, June 1, 2012

hak sebagai pengguna. ececeiii

Assalammualaikum...

salunyer waktu2 macam ni tengah tido dekat surau. (keji kan) hahaha. sekarang malas nak tido. perut penuh air. bulpp bulpp. hihi. pagi tadi menggila kejap pegi breakfast dengan officemate. hancuss diet tauu tauu. tak pe. makan bihun sup tak hancuss diet. petang satgi kiterrr lariiii dan lari untuk bakar balik kalori yang kiter dan makan tadi yerr. (tiru ayat trainer) muahaha.

member opiss decide pegi kedai kak yam. so saya order la bihun sup. bolehhh tahan laa bihun sup nyerr. sedap bihun sup kak jue lagi.hihi. tapi hari ni kedai kak jue tutup. cisss. kak yam ni memang terkenal dengan perangai cekik darah dia. tau nak paww customer jerrr. dengan saya sorry siket ehhhh. lepas abes makan nak bayar la kan.

kak tini(opismate) : kak yam kiree

kak yam: 20 ringgit sume.

padahal makan bertiga jerr pun sampai 20 ringgit. ini melampauuu. hihihi. saya hanya makan bihun sup dan air suam sahaja. boleh pulak die caj 5 ringgit. same harga dengan kak tini dan kak liza yang makan nasi briyani ayam berempah plus teh ais dan nescafe ais. puiii puiiii.

saya: kak yam saya minum air suam je kot. tak kan bihun sup 5 ringgit. bia betul???

kak yam: ayam sekarang dah mahal. harga makanan ikut harga pasaran. ayam sekor 8 ringgit.

saya: masalahnyerr sekor ke ayam yang kak yam bubuh dalam bihun sup saya tadi? cebisan2 je kotttt. haaaa???

mase ni die cam dah hot dengan saya. wakaka. yelaaa berani melawan die kan. selama saya pergi kedai die. tak penah laa nak bising2 camtu. hihihi.

kak yam: haaa air suam 3 kupang. 4.50 sume. haaa bayar laaa.

saya: (jelingg2) saya bukan tak de duit kak yam oiii. tapi biar la lojik siket nak caj pun. saya bukan makan kat hotel pun.

masa ni kak tini dengan kak liza dah gelak kaww2. saya pun tahan gelak jugakkk. tapi memang senget kannn. tibe2 nak caj air suam. gilerrr. 3 posen lak tu. bukannyer makan kat cafe ke. kedai biase kottt. grrrrrr. kesimpulannye 4.20 bihun sup. 3 posen air suam. kelakar takkk???? macam pelik pulak 4.20???? kih3.

kak tini: good wani good good. orang macam tu memang kene balas bali. die ingat kite tak tau ke harga pasaran. boleh pulak nak gebang harga ayam kat kite. hahahaha

saya: tau tak pe. ingat kite ni nak ikutttttttttt jerrr. report kang baru tau.

kite sebagai pengguna sebenarnye ade hak persoalkan kenapa harga yang diletak sedemikian rupa. kalau murah diam jela kan. sape nak kisah. orang suke laa harga murah. kalau mahal kene persoalkan. why why why. mak cik bubuh daging gajah ke dalam makanan saya??? contohnyer laaa. daging gajah mahal le kut kan. hehehe. pastu ugut siket peniaga ni. cakap nk report persatuan pengguna. mesti diorang cuak. pastu jangan sembang ats angin jer. kalau cakap nak report. report betul2. kasi pengajaran siket. diorang ingat diorg tu sape. tanpa customer sape lah diorang tu. kih3. =p

oleh ituuuuuu. kalau makanan tak sedappp pun boleh hantar balik tau. suruh die rase. hahahaha. yelaa kite bayar okeyy. mestilaa kite nak hasil yang memuaskan hati kannn. macam kakak saya penah buat. slumber je die pegi cakap. "kenapa nasi goreng kampung ni tak sedap" terkedu orang yang mek order tu. wakakaka.

okey lahh baiiii. tata. xoxo. =)

No comments: