MR. NUFF =)

Sunday, January 2, 2011

i pelik mane la peginyerr duet i....yawww...

oke...assalammualaikum...wahh filing-filing tahun baru lagi....yaww... oke sudaa 2hb yeahhh.... besok budak sekolah dah stat sekolah...kakaka fadanmuka budak sekolah....kakaka (ekceli jeless....sobss..nak sekolah balik...) fadanmuka i sebab besok kene keluar rumah aweiii sebab besok kompem jem stoberi... tskk tskk....T_T

oke habis dah mukadimah sengal sengalannn....oke nak citerr pasal mane laa duet gaji i hilang nihh... nak tunggu next gaji lambat lagi...kakakaka bulan januari pon baru masuk yawwwww... pengsan i.....hahaha nasib baek duduk dengan mak abah...kalo tak kering kontang tak makan....

i dok pikir mane la hilangnnyerr duet gaji i banyak-banyak tuhh....oke i tipu jerr... mane ade banyak...cukup la nak sara diri sendiri....hahaha tulaa gedik-gedik beli kete awei-aweii kan dah sengkekkk.....

sian my boifiee dipersalahkan...padahal boifee coklat tak bersalah...banyak berbakti kepada i...bawak pegi telok batik..bawak pegi dating sane sini dengan kawan-kawan.... hihi tak de laa... sape suruh maheii sangat kene bayoo bulann2... kan i dah sengkekk awei-aweii bulan nihhh....

oke review duet gaji.... gaji 10k....kakaka *gelak dalam hati.... bayo duet kete...saving dalam ASB (wajibunn okehh...aku nk awen nanti nak pakei duet nihh laa....kawen sajerr ponn...kakaka agokk gateii sangat i ni kan...tak laa... saving untuk mase depan laa.... kalo sesak2 adelaa duet... tak kan nak susahkan mak bapak lagi kan..huhu) saving sendirian berhad.... ni untuk pegi umrah/haji laa... see baeknyerr i kan.. hihihi... impian tu wohhhhh.... lantak laa orang nak kata i moda lgi ke hape ke... =p pastu saving melancong/braces dll...kakaka punyerr la banyak i punyerr saving..... padahal saving setiap satu tujuan siket gilerr...kakaka yelaa gaji i kecikkk....

oke i memang dah buat kira-kira mane aliran duet i setiap bulan.... hihihi belanjawan kene hebattt.... barulaaa tak mufliss.... hihihi saki baki duet gaji digunakan untuk keluar brekpest dengan opismate....soping-soping siket...beli barang keperluan... hihi

tapi sekarang baru awei bulan dah sengkek..rupenyerr i dah terover soping...sobsss... larikk teros belanjawan.. tulaa duet kat tangan tak boleh banyak siket.... yelaa napsuuu ade sembilan kan.... hahaha i dah soping 2 cardigan... padahal murah jerr pon cardigan tersebut...bukan ratus-ratus pon... tapi dah mencacatkan belanjawan bulanan i.... oke gaji next month tak mo sopingg... nak simpan pegi melancong pulak... sesungguhnyerr i kaki bejalan... sekian tenkiyuu...

p/s: ehh korang...menabunglaa...jangan boros... hihihi... nasib baik i ade seorang mak yang bijak manage duet family... so tak de la tak cukup makan... hihihi... setiap orang ade impian.... macam i...impian i banyak...tu sebab i soka saving duet... jangan membazir dengan bende-bende tak penting... oke beboii u all....(kenapa rase macam perasan haa...kakaka)

1 comment:

sophie said...

tape,kdg2 shopping pun bole.. hehehe