MR. NUFF =)

Tuesday, June 1, 2010

mungkin bukan jodoh kita sayang.....

salam....hari ini tanggal 1 june 2010 i kehilangan dia....dia yang i sangat sayang.... die yang manja sangat dengan i... die yang i salalu peluk..selalu kiss....selalu i belai....

semalam dia tidur dengan i...die baek sangat...die manja...masa dia tido dengan i..die gesel-gesel muka dia kat kaki i....pastu dia tidur kat betis i...muka die kat atas betis i...i bia jerr... tak perr la i tido tak selesa..janji dia selesa.... tersenyum i tengok reaksi dia semalam.... comel sangat tengok dia tidur...

pagi tadi i angkat dia..i usap-usap kepala dia.... pastu i kiss dia..i peluk dia erat-erat.... pastu dia nak makan...i lepaskan dia kedapur...mak i bagi dia makan...lepas dia makan...dia keluar rumah... i dalam bilik....mak kat dapur..tiba-tiba....i terdengar bunyi brek kereta...kuat sangat...i terkejut... tapi i anggap tak da apa-apa berlaku...tiba-tiba mak i jerit..mak i cakap...."kakak tott kene langgar" i tengok tott....banyak darah....tapi dia tak mati lagi...muka dia masih comel..... pastu dia jalan mengesot-ngesot....kaki dia abess..... i sedihh...i jerittt...."mak jom bawak dia pergi klinik cepat mak....sian dia...." i paham sangat perasaan dia...mesti dia saket... i pernah alami... i tahu macam mana rasa saket bila kaki kita patah.... kaki tott nampak tulang..... terok sangat.... tott keluarkan bunyi pelik..i tau dia terseksa.... dia saket.... i tahu... i tak sanggup tengok kaki dia... tekak i loya... i rase nak muntah... tapi pagi tadi i tak makan apa-apa..memang tak boleh nak muntah...tapi kepala i dah pening gilaa.... i nagess gilaaa..... pastu i call kawan i...i tak tahu klinik haiwan kat mana....terima kasih syamil bagitahu kat mana klinik haiwan....

bila dah sampai klinik haiwan....i memang dengan harapan yang tinggi berharap agar tott sembuh seperti sedia kala....tapiiiiiiiii....dokter panggil i masuk bilik rawatan..... i tengok diorang tengah belek-belek kaki dia... dokter tanya macam mana semua ini boleh berlaku..... i ceritakan apa yang i tahu..pada masa yang sama i dah nagess gilaa..... sebab i tak sanggup nak tengok tot..tott pandang muka i..i pandang muka dia... i sayu gilaaa.... i tak sanggup...i sayang sangat kat dia.... lepastuhh dokter kata tott dah tak da harapan... kaki dia mesti dipotong...dua-dua kaki dia harus dipotong...dan dokter nasihatkan...jalan yang terbaek ialah biakan dia pergi...daripada dia tersekda...lepaskan dia.... i dah tak tahu nak kat apa dahhh...i keluar bilik rawatan dan terus peluk mak i...mak i terkejut.... mak i pon nanges gak...kalau biarkan dia hidup pon...banyak masalah laen akan muncul nanti...akan datang penyakit laen pulaaa.... bukan mudah untuk membela binatang cacat...dia akan perlukan lebih perhatian..... jalan terbaek untuk tidak menyeksa beliau ialah dengan membiarkan beliau pergi....

mungkin sampai disini sahaja jodoh awak dengan keluarga kami tott....i masih ingat saat-saat kelahiran awak...i hepi sangat.... mula-mula nama awak cet tembung..sebab perut awak kembung.... lama-lama nama awak jadi tott...awak pon selesa dengan nama tuhh... awak menceriakan keluarga kami....telatah awak sentiasa menggamit memori buat i.... awak suka tidur atas katil saya....saya suka....awak selalu buat kami sekeluarga ketawa melihat awak...kini awak sudahh tiada.... awak dah pergi dari hidup kami selamanya.... mungkin segala mimpi-mimpi yang i alami selama ini ada hikmahnyaaa..... akhirnyaa kau pergi juaaa....... terima kasih ya Allah...kau kurniakan dia kepada keluarga kami untuk menceriakan kami.... kini kau ambil dia kembali.... mungkin kau ingin meguji kami....kami redha ya Allah..setiap pertemuan pasti ada perpisahan.... walaupun yang mati hanyalah binatang...tapi kita harus ingat...setiap yang hidup pasti akan mati.... giliran kita pasti akan tiba..... sekian.....

7 comments:

Anonymous said...

Innalillahiwainnaillahirajiun..sabo2 yek..em,aku pn pnh rase kehilangan kucin.

key-one said...

tengs..='(

HonEyBuNNy said...

sabar key one...sedey jugak coz ila pun syg kucing.....;-(

ishiko said...

sedeyh nyee... nk nanges bce en3 nih.. sabar yee...

key-one said...

hmm...mekaseh ishiko=)

*loue me* said...

ouch!mmg sakit kan
i pernah alami apa yg u alami ni.
bila baca mmg rasa cam nk nangis je sbb tingat kt kucing-kucing i yg dh xde.sakit sgt kan..
xpela..nnt2 u akan okay.be strong ya!

key-one said...

loue me: tengs... sgt2 kasi support kt i...hmm sgt skt..tmbh2 i dok kt rmh..byk sgt kngn dgn dia..bila2 kmana2 dlm rmh..pasti terbayang dia...hmmm='(