MR. NUFF =)

Tuesday, August 25, 2009

RUGI KALAU TAK BACA....


: Gadis melampau menerima padah > > Menurut majalah MANAR ISLAM, pada suatu hari, seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah.. Malangnya walau pun tinggal dibumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata. > > Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan dari pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.Gadis itu dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas itu ada seorang tua yang dipenuhi uban menegurnya. "Wahai pemudi! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang baik, yang sesuai dengan ketimuran dan adat serta agama Islam kamu, itu
lebih baik daripada kamu berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa pandangan liar kaum lelaki...." nasihat orang tua itu. Namun, nasihat yang sangat bertetapan dengan tuntutan agama itu dijawab oleh gadis itu dengan jawapan mengejek. "Siapalah kamu hai orang tua? Apakah di tangan kamu ada anak kunci syurga? Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yang menentukan aku bakal berada di syurga atau neraka?" Setelah menghamburkan kata-kata yang sangat menghiris perasaan orang tua itu gadis itu tertawa mengejek panjang. Tidak cukup setakat itu, si gadis lantas cuba memberikan telefon bimbitnya kepada orang tua tadi sambil melafazkan kata kata yang lebih dahsyat. "Ambil hanphone ku ini dan hubungilah Allah serta tolong tempahkan sebuah bilik di neraka jahannam untukku," katanya lagi lantas ketawa berdekah-dekah
tanpa mengetahui bahawasanya dia sedang mempertikaikan hukum Allah dengan begitu biadab. > > Orang tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan dari si gadis manis. Sayang wajahnya yang ayu tidak sama dengan perilakunya yang buruk. Penumpang-penumpang yang lain turut terdiam ada yang menggelengkan kepala kebingungan. Semua yang di dalam bas tidak menghiraukan gadis > yang masih muda i tu yang tidak menghormati hukum hakam itu dan mereka tidak mahu menasihatinya kerana khuatir dia akan akan menghina agama dengan lebih teruk lagi. Sepuluh minit kemudian bas pun tiba perhentian. > Gadis seksi bermulut celupar tersebut di dapati tertidur
di muka pintu bas. Puas pemandu bas termasuk para penumpang yang lain mengejutkannya tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri. Tiba tiba orang tua tadi memeriksa nadi si gadis.. Sedetik kemudian dia menggelengkan kepalanya Gadis itu telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang tidak disangka. Para penumpang menjadi cemas dengan berita yang menggemparkan itu > Dalam suasana kelam kabut itu, tiba tiba tubuh gadis itu terjatuh ke pinggir jalan. Orang ramai segera berkejar untuk menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yang aneh menimpa jenazah yang terbujur kaku di jalan raya. Mayatnya menjadi hitam seolah olah dibakar api. Dua tiga orang yang cuba mengangkat mayat tersebut juga kehairanan kerana tangan mereka terasa panas dan hampir melecur sebaik saja menyentuh tubuh si
mayat. > > Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan menguruskan mayat itu. Begitulah kisah ngeri lagi menyayat hati yang menimpa gadis malang tersebut. Apakah hasratnya menempah sebuah bilik di neraka dimakbulkan Allah? Nauzubillah, sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa di atas segala > sesuatu.. Sangat baik kita jadikan ikhtibar dan pelajaran dengan kisah benar ini sebagai muslim sejati. Jangan sekali sekali kita mempertikaikan hukum Allah dan mahupun sunnah RasulNya saw dengan mempersendakan atau ejekan. > > Kata kata seperti ajaran Islam tidak sesuai lagi dengan arus kemodenan dunia hari ini atau sembahyang tidak akan buat kita jadi kaya dan
seumpamanya adalah kata kata yang sangat biadab dan menghina Allah, pencipta seluruh alam. Ingatlah teman, kita boleh melupakan kematian, tetapi kematian tetap akan terjadi bagi kita. Hanya masanya saja yang akan mene ntukan bila kita akan kembali ke alam barzakh. Janganlah menjadi orang yang bodoh, siapakah orang yang bodohitu? Mereka itulah orang yang ingin melawan Tuhan Rabbul alamin. Apabila anda enggan melaksanakan suruhan Tuhan bererti anda ingin melawan arahan Tuhan. Sewaktu di sekolah anda tertakluk dengan undang-undang sekolah, dalam pekerjaan anda tertakluk dengan undang-undang yang di lakar oleh majikan anda, di dalam negeri anda tertakluk di bawah undang-undang negara anda. Begitu taksub sekali anda terhadap undang-undang itu hingga terlalu prihatin takut kalau melanggar undang-undang itu. Apabila
anda berpijak di bumi ini, anda juga tertakluk dengan undang-undang yang telah di gubal oleh yang menjadikan bumi ini. > Setiap Sultan ada taman larangannya, begitu juga Allah swt. Taman laranganNya adalah perkara-perkara yang telah diharamkan bagi hamba-hambaNya di muka bumi ini. Sama samalah kita memohon agar Allah sentiasa memberi kita petunjuk di atas jalan yan g benar dan kekuatan agar sentiasa dapat menjaga lidah kita. *Dipetik dari majalah Iskandariah Mesir 'MANAR ISLAM' > Subject: Manusia , Malaikat , Syaitan .... > > Manusia - Eh, dah subuh dah? > Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu .... > Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz > > > Manusia - Nak makan, laparlah ?? > Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... > Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? . > > Manusia - Hari ni nak pakai apa ye? > Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian
yang menutup aurat.. > Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampong, nampak macam makcik2 la pakai tudung ni, pakai la pengilat kuku, warnakan rambut perang, pakai baju yang menampakkan ketiak, dada, betis baru la nampak kebandaran…..!!!!! > > Manusia - Alamak, dah lewat! > Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.. >
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah? > > Manusia - Azan sudah kedengaran.. .. > Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan > Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi niii?.. > > Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa.... > Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha
Melihat dan mengetahui ! > Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie.. > > Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa > Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia.. > Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklah? Kubur masing2 punya.. > > Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada
orang lain > Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu.. > Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah? > > Manusia - aku telah berdosa.. > Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. . > Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. .. bukannya aku nak mati lagi (kalau sempatla) > > Manusia - Kalau pergi, mesti seronok! > Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ... > Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh? > > Manusia ? Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?. > Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat
itu wajib bagimu... > Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu ... > > Sekarang anda mempunyai 3 pilihan : > 1 Anda - Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku. > 2 Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini) > 3 Syaitan - Tak payahlah sebuk2 >

11 comments:

kairole said...

meriah sungguh blog ini hehe :D

PeAr said...

nice posting...

key-one said...

~to kairole~
meriah ke???
huhu... bese jerr=p

key-one said...

~to pear~
yup...huhu

oLLiE said...

mmg xrugi pn..untung abis...hehehehe..dpt ilmu lebey kn?!kn?!xke untung 2..cik k-one?!hehehehe

key-one said...

~to ollie~
aha untung incik ollie...
bgus2...troskn kn mncri bhn bacaan ilmiah yerr...=p

hua sheng. said...

teruknya perempuan tu.
mintak dijauhkan jd mcm dia..
ameen.
=)

key-one said...

~to hua seng~
tau x perr....
bdoa la spya x jdi cmtuhh...

Anonymous said...

bgus2..
mmberi keinsafan kpd kaum hawa..

key-one said...

~to anony~
yer2....huhu
thanks bace....

oLLiE said...

ok2..usaha dtruskn..maju jaya hendaknye..hehehe...